Ät mer hästkött i Sverige

Tycker att det låter lite läsk den´med här debatten om hästkött i viss mat. Själv äter jag inte "färdigmat" så jag hoppas inte att jag har drabbats. Jag jag står fast vid att jag tycker att vi borde äta mer hästkött här i sverige.
Tänk på alla dom långa transporter som hästarna (alla djur) får resa bara för att dom ska slaktas färska i ett land där dom har större åtgång på hästköttet. Om nu hästköttet ändå läggs i färdigmat som packas i dessa länder och sedan skeppas tillbaka till sverige för att vi ska äta upp det, då känns det extra onödigt.
 
Så alla vi som älskar våra hästar, kanske helt enkelt borde börja äta mera hästkött för att bespara djuren den sista onödigt långa resan.
Men å andra sidan så har dom flesta av våra hästar ändå fått i sej någon form av medecinering någon gång under livets gång, och då ska dom inte änns användas som livsmedel. Men vad vet vi om det??
 
Det väcker många tankar, iallafall hos mej!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0