Tjollahopp!

God onsdag på er!
Jag har lite tid över nu om eftermiddagarna när barnen kommer hem tidigare från skolan. Dom är uppe på rummen och leker och då passade jag på att sätta mej här.
 
En häst blev riden på förmiddagen. Dom andra två vilar idag.
Jag la min tid på underlaget i ridhuset istället. Jag tar 60 kr/ tillfälle som nån rider där. Det kan jag tycka är väldigt billigt dom ggr jag står och gräver kanter eller krattar så svetten rinner. Huuu vad det är jobbigt att sköta ett underlag. Det är ju lixom inte bara att vattna och sladda.  Mockar gör man ju efter sej själv, men den där kärran som är tung som bara den ska tömmas åxo.
Nåja, men jag har iallafal nånstanns att rida då regnet öser ner, eller det blåser storm ute, eller är snöigt som tusan. Och då väger allt det braiga upp:)
 
Jag hade planerat att åka iväg på dop till helgen. Men jokke fick inte ledigt, så det blev inget med det. Den första helgen som jag är ledig på länge nu. Men jag hittar nog på en massa att göra ändå.
 
Nu ska jag gå ut och flytta vattnet i ridhuset.
Ni kan ju titta på min underbara familj sålänge;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0