Oj, vilken dag!

Började ju som sagt dagen med att lasta in Widde i transporten för att åka iväg och rida långritt. Sagt och gjort, det var hur härligt som hälst. Förutom att jag åkte av då rå...hehe;) Widde tyckte att det var rätt lustigt att galoppera på en väg som verkligen var mitt i sjön. Sjö på båda sidorna av en smal väg, gav en spänd häst som gjorde en tvärnit och vände åt motsatt håll. Jag landade på fötterna så det hela blev helt odramatiskt. Men ändå.
 
Väl hemma igen så duchade jag av Widde, la på ett täcke och gav han hö, sen fick han stå i boxen och torka medans jag gick in och tog en fika. Sen red jag ett pass i ridhuset på Osario. Tungjobbat där. Phhuu!
 
Sen var det en massa småplock med både det ena och det andra fram tills middagen och därefter så for barnen och jag iväg till barnens kompisar för lite söndagslek.
Nu är barnen duchade och har ätit kvällsmat och ligger ner bäddade i sina sängar.
Själv ska jag inta soffan en stund innan jag ska ta sista svängen ut till hästarna.
 
Hoppas att eran helg har varit bra.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0