Alla hästar hemma!?

Nu har jag ALLA mina hästar hemma. Stallen är fulla och mitt lugn infinner sej. Även att jag får mycket att göra om dagarna nu, så känns det ändå väldigt skönt att ha alla inne om nätterna. Det är första året på länge nu som jag inte kommer att ha några hästar på lösdrift. Alltså kan jag slappna av helt om nätterna och sova gott trots snöstorm eller ösregn. Alla sover tort om nätterna:)
Men det kommer nog ta ett tag för tvååringarna att vänja sej vid att stå inne. Dom är lite oroliga och står och gräver i sina boxar, eller nja EN gör det iallafall. Men dom lugnar sej nog snart.
Den trotisga bitchen har fått gå in till de äldre damerna och där med fått erfara att hon inte äger världen. Pricis vad jag ville uppnå med det hela.
Snorkan har gått i en grupp med fyra valacker i över ett år nu och det är HON som bestämt över hela flocken. Hon har varit en riktigt bitch. Men nu är det slut på det! Cuba och Marie har nu tagit över vårdnaden över henne.
 
Min lust till att göra saker har infunnit sej i helgen. Det verkar som om det räckte men att jag fick lite hjälp och sällskap i stallet av min familj. ♥
Jag har även i dag fortsatt med Fosse. Idag avslutade jag longeringen med att sitta upp och skritta några varv åxo. Han var så lugn och snäll så.
Har även hunnit med lite brodyrarbete. Känns bra!
 
I morrn startar en ny vecka som bjuder på en massa trevligheter, och en massa skit att mocka. Haha, nåja det årdnar sej nog.
 
Ha det bra alla ni!
 
                                          Musse!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0