Tävling igår

Igår var Widde och jag på Udden och tävlade. Det startade inte förrens klockan 14 och jag red inte änns första klassen, så det blev en sen dag. Vi var hemma till kvällsfodringen vid 21.
 
Vi hoppade två 1m klasser. Första klassen kändes bra, dock inte riktigt lika bra som i Västervik för ett par helger sen. Vi fick 4 fel på fösta hindret. Ett skit fel tyckte jag. Men nöjd.
Andra klassen hade han stått ett par timmar i transporten och frusit. Näe, han frös nog inte, han hade varma täcken på sej. Men det blev en annorlunda framridning i mörker.
Inne på banan var han mer taggad än tidigare och då blir han lite katig och drar lätt iväg och sparkar mellan hindren och har sej. Vi slutade nog på 9 fel tror jag. Varav 8 fel på hinder, nedslag. 1 fel för överskriden maxtid. Hur många som helst fick det. Konstigt tyckte jag som galopperade på som bara den, och det var ju bara en grundomgång på 1m lokaltävling. Snålt tilltaget kan jag tycka!
 
Summa kardemumma av tävlingen var iallafall att jag var relativt nöjd. Det går frammot och vi bättrar oss sakta men säkert.
Nu har vi en tävling kvar nästa helg innan vi tar ett vinter uppehål.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0