Treårstest

Idag var det dax för Fozzes examen.
Han var som han brukar, lugn och lätt hanterlig på alla vis. Trots blåst och nya intryck.
Resultatet var godkänt i siffror och Mycket väl godkännt i mitt omdömme:)

Han fick kommentarer som, God benteknik, bra språngkurva och samarbetsvillig i hoppningen. Där slutade han på 44 poäng.
Som dressyrtalang fick han 42 poäng. Alltså inga WOW poäng på något vis.

Men till mitt försvar så säger jag att han passar mej. Jag vill ha en normal och snäll häst. Jag behöver ingen häst som har någon super kapasitet och heller ingen jätte gång. Jag vill ha en häst som jag själv kan utvecklas med och jag tror att Fozze kommer att passa mej jätte bra.

Tanken har varit att han ska säljas. Men jag tror att han får stana på gården pga av att han är så lätt att ha att göra med.
För mej betyder det så mycket mer att han är lätt att ha att göra med och är en possitiv häst med alla fyra hovarna på jorden:)
Det är ett nöje att vara med honom varje gång (förutom i vattenspiltan). Snällare häst får man leta efter. Verkligen!

Här kommer iallafall lite bilder på min toppen kille!















ETT STORT TACK TILL SOFIE SOM HJÄLPTE MEJ ATT GÖRA DEN HÄR DAGEN MÖJLIG!

Kommentarer
Postat av: Lina

vad kul och vad fina bilder!!

2012-05-05 @ 22:52:30
URL: http://sallberglina.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Vad fina ni är! Precis som en häst ska vara då. Lätt att ha och göra med. :)

2012-05-06 @ 07:32:43
URL: http://stallrosen.bloggplatsen.se
Postat av: Anneli Johansson

åh så fina kort!! Ja de e ju samma häst efter som innan trots bedömningen :) låter helmysig!

2012-05-06 @ 08:40:38
URL: http://stallekekullen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0