Telefonkö

Jag har tröttnat nått fruktansvärt på den här sjukstugan. Orkar inte mät längre.
Ringde sjukvårdesupplysningen direkt på morgonen, du har plats nummer 31 i kön och beräknad väntetid 45 minuter. Herregud! Hur mycket tid tror dom att jag har igentligen?
Tryckte in telefonnummret så att jag skulle bli uppringd istället, då flyttade dom fram tiden ännu mer.

Så nu sitter jag å väntar på att dom ska ringa.
För Jokke kan visst inte säga hur han mår själv, det måste jag göra. Ni vet när killar är sjuka så är det inte mycket som klaras av.
Inatt låg villes temp på 39.4, Olle vaknade och hade ont i örat. Jag var vaken i 2 och en halv timma för att styra upp allt. Klockan var ställd på 06.30 men jag vaknade redan vid 05.30. Låg och vände och vred på mej och hörde nått konstigt ljud ute från stallet. Fick lite panik och tänkte att nån kasnke sitter fast. Så jag gick ut tidigare och fixade, och NEJ det var ingen som satt fast.
Gick in och la mej på soffan för en power nap igen.

Nu ska jag ta tag i två hästar som ska börja ridas igen efter en massa vila. Den ena ska bara gå ett par veckor för att sedan vila igen. Den andra ska jag se om jag kan komma upp på utan att åka i backen direkt. Börjar med några veckor på lina tror jag.

Satt och läste i den här boken igår kväll i hop om att luska ut vad det är för fel på Widde plutten.

                                      

Jag kom nog mer eller mindre fram till att det var nån slags muskelskada, och att det tar tid att läka med vila. Nåja, ingen longering då kanske. Blir promenad i helgen tills jag får ett veterinärt utlåtande.
Det känns som jag vill ställa två hästar på transport och fara ner till skåne nu i veckan. Nån som kan / vill följa med mej. Gärna nån med E-kort eftersom det blir jobbigt att köra själv.

Nu känns det som det har gått tillräckligt lång tid för att dom ska ringa tillbax. Orkar inte vänta mer nu ju.

Ha en bra dag hörre ni. Det ska jag FÖRSÖKA ha!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0