Sullet både här och där

Jag känner mej fortfarande lite sissodär i magen, det är inte helt ok iallafall. Lite svullet.
Hittills har jag inte hunnit med att rida nått än. Jag har gjort stallet klart och gett Possan sin sista medecin. Så har jag skickat iväg den övriga delen i familjen med traktor och släp för att hämta spån:)

Igår kväll var det dax för träning igen. Det var ju såklart Osario som skulle hoppa. Men när jag tog av täcket så blev det inte så bra. Kvällen innan fick hon en spark på magen av en annan häst när hon blev riden i ridhuset. Det svullnade upp direkt och hon blev jätte rädd hästen.
Men hon verkade inte ha jätte ont så vi kunde rida vidare iallafall. I stallet sen så spreyade jag på isbalsam på svullnaden och sen lät jag det vara.
Men när jag tog av täcket igen i gårkväll innan träningen så hade knölen vätskefyllts och den var enorm. Den satt dock på ett bra ställe och den var inte i vägen så jag kunde trots detta rida ändå.
Det var nog bra att jag gjorde det för att hästen skulle kunna komma in i ridhuset snabbt igen efter det som hänt. Till en början gick det jätte bra, men när alla började galoppera så blev det lite för mycket för henne och hon stimmade och kastade sej så fort hon mötte en annan häst. Det gäller bara att hon ska få tillbaka förtroendet och inte tro att alla hästar ska göra henne illa igen.
Det som hände var en olyckshändelse som ingen kunde rå för, men vi gick tyvärr några steg tillbax i förtroendet.
Men hon hoppade lika bra för det! Nu är vi uppe och tränar lätt på 1m hinder utan problem. Igår var vi dock tillbaka i lite stimmg fart, men jag tyckte att hästen gjorde ett bra jobb iallafall.

Nu är hon anmäld till sin första riktiga tävling, så nu hoppas vi på att hennes dubbel mage snart försvinner;)


                              

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0