Så här dagen efter.....

Idag är det dagen efter...dagen efter då det verkligen är så att jag blivit gammal.
Jag började med unghästarna dagen innan jag fyllde år (i förrgår) för jag tänkte att om det händer nått nu så dör jag ung. Efter 30 är jag ju gammla lixom.

Dom gick bra, och i går gick det åxo bra. Hade en maddam som fick trava över bommar första gången igår, vilket inte var några som helst problem. Hon blev trött lite fort bara.
Ikväll tänkte jag kravla mej upp på Fozze. Han ska rivas upp från vilan nu i ett par veckor. Men han har gått bra på linan nu i några dagar iallafall.

Gårdagen ägnade jag mest åt mej själv, för mej själv.
Jag var mest ute i stallet själv under dagen eller spenderade alldeles för lång tid på en av jordens mest deprimerande platser, APOTEKET. Det finns få platser som är så jävla tråkiga. Alla är så nere och tystlåtna, man ska verka så medlidsam till alla som är sjuka. Uchhh!!

Jag köpte min egen tårta och promenerade senare bort den. Jag gick härifrån landet och in till den stora staden. Det var mycket skönt må jag säga. Det jobbiga är att när man väl har fått upp tempot så ska hunden stanna för att lukta eller pinka, då får man lixom starta om.

Alltså var dagen som jag fasat över som en pricis alldeles vanlig dag. Enda skillnaden var nog vädret. Igår var det verkligen VÅR på riktigt. Folk körde omkring i staden med ner cabbade bilar och arbetade ute i bara tshirt. Varmt med andra ord. Här var det 14 grader i skuggan.

Idag är det en dag pricis som alla andra!
God dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0