Några timmar senare....

Jag ringde sjukvårdsupplysningen strax efter kockan 9 i morse, jag orkade inte vara kvar inne och vänta på att dom skulle ringa upp eftersom det dröjde längre än vad som jag blivit lovad. Jocke tog därför samtalet och fick bara veta att han skulle ringa vidare till vårdcentralen här i Vimmerby. Där fick vi vänta till klockan var 13 innan vi fick prata med nån. Ska det behöva ta så jävla många timmar?
Nåja, vi fick en tid till Olle 45 min senare och efter att vi väntat i 45 minuter även där så konstaterades det att han hade öroninflamation. Den diagnosen hade jag kunnar ställa i farstun.
Sjuksyster chockades av reseptet, men doktorn sa att så skulle det vara. Olle vägrar så klart att ta pencellin och det känns som att kasta pengarna i sjön.
Orkar verkligen inte med det här.

Nåja, nnu ska jag äta hemmlagad biff å potatis och förhoppningsvis komma på bättre humör.




Kommentarer
Postat av: Kerstin

Fy för öroninflamation, tur det går över rätt snabbt iaf. Krya på er.

2012-03-12 @ 08:46:25
URL: http://stallrosen.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0