Lite nere

Just nu så känns allt lite skit.
Olle är sjuk, fick hämta hem honom tidigare från dagis i torsdags, sen dess har han haft40 grraders feber, men endast feber.
Detta gör att man blir bunden, att man inte kan vara ute i det fina vädret och att man inte kan vara i stallet så mycket som man vill.
Igår han jag dock med att motionera alla hästarna pga hjälp från min underbara sambo och min pappa.

Nu är det helg och mina föräldrar kommer hit och hjälper mej nu när jokke jobbar hela helgen. Så förhoppningsvis så blir alla ridna nu me.

Det jag inte har tid för (som vanligt) är ju mitt företag. Jag är så enormt ledsen över detta. Jag har regestrerat ett företag som jag inte änns har tid att hitta på ett namn till. Jag vill ju inte pressentera nått här för er när jag inte änns vet vad det ska heta lixom:(
Detta stör mej nått otroligt mycket och det stressar upp mej.

Nästa grejj är  min födelse dag som jag sagt tidigare. Nu börjar folk undra när dom får komma och gratta. Inte vet jag, jag vill ju göra nått extra men det har jag ju inte änns tid med att hinna fundera på. Det blir väll nått vanligt med dom närmast sörjande nån timma och sen är det klart. 

Men trots detta så är den största grejjen minhäst. Min kära lilla Poss. Jag får ingen klarhet i vad det är. Nu har den kliniken som jag inte litar på, ställt en diagnos och vill sätta in behandling. En behandling som jag är tveksam till, så klart. 
Jag har skickat alla provsvar ner till Staffan (min vanliga veterinär) men han kommer att vara ledig hela nästa vecka och kommer inte att ha tid att titta på provsvaren. 
Det kommer att gå en så enormt lång tid så det här kommer inte få ett bra slut. Jag blir tokig!
Sätter vi inte in behandling nu kommer det kasnke bli kroniskt. Varför ser ingen allvaret i detta? 

Jag vill bara lägga mej under täcket och aldrig mer gå upp. Allt är skit.
Det ända som får mej att gå upp är det vackra vädret och solen ger mej energi att fullfölja mina dagar, kämpa med veterinärsamtal, serva Olle i tid och minut, ta hand om Ville som kräver oändlig uppmärksamhet allt för att Olle inte ska få nån, knuffa mina tankar på företaget åt sidan.

BLLLÄÄÄÄÄ...... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0