Hej på er!

Dålig uppdatering här, ja vet!
Igår packade jag in Osario och åkte på banhoppningsträning. Gick skapligt tyckte jag. Det tråkiga var att det tog så lång tid. Varje ekipage var beräknat att ta 5 minuter, det tog betydligt längre tid än så tyvärr.
Jag hade anmält Osario i 80 cm för att det skulle kännas enkelt. Jag orkade inte vänta och jag hade suttit så pass länge på hästen så hon fick det ännu enklare genom att hoppa 70 cm istället.
Det kändes busenkelt med höjden.
Första rundan fick jag två stop. När hon var på väg att stanna var vi i obalans och då ville inte jag gå på henne utan "lät" henne stanna och gjorde en volt.
Jag hoppade samma runda två gånger och andra gången var Osario trött. Det blev många avbrott och volter mellan hindren då hon valde att springa på. Men inga stop den gången.

Jag fick med mej goda lovord så som Mycket trevlig ridning, ödmjuk, mjuk, följsam och balanserad ryttare. Trevlig och possitiv häst.

Alltid kul att höra sånnt juh:)

                            

                                      

Igår eftermiddag var det dax för lite kalasande med släkten. Några glas vin slank ner och jag somnade som en klubbad säl så snart dom åkt hem. Det blev en trevlig kväll.

Idag har jag hunnit med att rida ett lätt pass på Possan i ridhuset. Stallet är färdigt och jag ska strax gå ut och longera Bizzan.
Till kvällen hoppas jag på lite hjälp så att jag kan rida lite på Fozze åxo. Osario får en välförtjänt vila idag.

Hoppas att ni har haft en bra helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0