Grå är den enda färgen

Har sovit hela natten med uppvak varje halvtimma. Ville har sovit illa och hostat. KUL!
Trots det så känner jag mej relativt pigg just nu. Bara att ta tag i den här gråa dagen, det är nog mer grått på insidan i mej än vad det kasnke är ute idag.
Jag är kvar i den där leriga groppen:(

Ikväll är det hoppträning här på gården, jag ska bara rida en häst. Eftersom jag bara har en häst som inte är nått fel på. Nåja, lite fel är det väll även på den hästen, helt frisk är hon säkert inte.
Det innebär iallafall att jag måste ägna en väldigt stordel av min dag till att fixa underlaget i ridhuset.

Igår var det nått tok med alla hästarna. Undra om det berodde påå vinden eller om dom fått nått konstigt i maten?
Widde skulle jag gå en promenad med för att vara snäll, kopplade även hunden så att han kunde följa med. Kom några meter utanför tomten innan jag möter en bil med släpkärra, bilen saktade ner och släpet förde inga lustiga ljud för sej. Ändå så ställer sej hästen rakt upp på bakbenen och vevar med framhovarna, varför? Jag tappade grimmskaftet, men när han kände sej klar så gick han ner på alla fyra och bara stod och glodde på mej. Det var bara en protest att han inte alls ville gå på prommenad med mej och Musse.
Han fick iallafall gå en kortis bara för att jag inte skulle ge mej. Hela vägen fick han små utbrott och gick och spände underläppen så där som han gör när han är tjurig och spänd. När vi kom hem så släppte jag honom i ridhuset där jag hade lagt ner åtskilliga timmar på underlaget.
Behöver jag säga att dom timmarna var ogjorda?
Idag ska han tömmköras!

Fortfarande inga svar på provsvaren. Veterinären har tagit semester och min häst blir bara sämre. Orkar inte med det här nu!
Allt är fortfarande skit med andra ord.

Så var det med det, ha en jävligt bra grådag där ute!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0