sommarbete

God affton!
Vad har ni haft för er idag?

Jag har mest varit ute och hållt på med betena. Vi håller på att stängsla upp ännu en hage för sommarbete och det kräver sitt jobb när det är en massa jobbiga träd ivägen längs kanterna där tråden ska gå. Vi är inte klara än med det.
Jag har även släppt tre hästar till på bete. Nu är alla på bete som ska vara det. Har några här hemma som kommer att gå ute på natten, men dom ska motioneras så dom ska inte flytta härifrån nu.
För övrigt så börjar jag få lite panik inför hösten. Blir ingen av hästarna sålda, och om man räknar med dom som ska ridas in, så har jag nio hästar att rida till hösten. Jag kan säga redan nu att detta INTE kommer att ske. Jag har även två barn och en sambo som jag måste/vill lägga tid på. Hästarna är en stor del av mitt liv, men inte hela.
Så nått måste helt enkelt göras åt saken. Frågan är bara vad!?

Jag känner även att jag har tusen gejjer att ta itu med. Stalllet ska grävas ut och tvättas, sadelkammaren måste städas och det ksa göras plats för min blivande hyresgäst, lilla stallet måste målas klart, hagarna måste mockas och rustas upp, stallplanen måste rensas på ogräs, snart ska höt slås och tas in, mm, mm. ORKA!

Den här veckan som varit har jokke varit ledig och jag hade hoppats på att få en massa saker gjort. Men typ inget har blivit gjort. Jag har mått dåligt typ hela veckan. Inte förrens idag mår jag bättre. Vet inte om det har med pollen att göra, jag har kännt mej igen mulad i hela fejjat, typ.
Jag brukar inte alls reagera på pollen så jag vet inte alls. Men idag mår jag bättre.

Känner att det här kasnke blev ett lite gnälligt inlägg, men det är sån jag är helt enkelt.

Nåja, ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Camilla- Äntligen tillbaka i bloggvärlden

Sv: Jag är för feg för att göra förändringar torr jag. Har inget egentligen som håller mig kvar här förutom hästeriet hos C men utöver det är jag fri. Tror jag skulle älska det livet men jag vågar inte :S Sån beslutsångest men jag vet att just nu är jag inte nöjd med mitt liv. Visst har jag ett jobb och en fin lägenhet och bra stall men nått fattas... Hoppas att ändrade träningsmöjligheter kanske fyller det hålet lite.

2012-06-03 @ 22:26:45
URL: http://camillahastskotare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0