På rymmen

I natt har jag verkligen inte sovit bra. Är det inte så att grannens får var på rymmen i natt och stog och bräkte utanför mitt fönster. Då borde han iså fall byta bete till dom för dom lät extremt missnöjda.
 
Igår körde vi in vårat hö. Härligt grönt nyslaget härligt hö. Vi tar både rundbalar som vi plastar in, och löshö som vi blåser upp på skullen. Det är så klart smidigare med rundbalarna. Men för mej är det lite tradition att ta in löshöt och det är ju ändå det som är det riktiga hököret:)
 
Idag är det sista dagen här hemma på gården innan jag drar iväg nedåt landet till det alltid så förträfliga Falsterbo.
Idag ska det hinnas med att måla bommar på ridskolan, gärna flera ggr då jag inte hunnit dom sista dagarna pga höt.
Hästarna fick stå åt sidan igår åxo, men dom har gått rätt bra nu så det gör inte så mycket. Dom får ju en massa lediga dagar nu när jag åker iväg, så skönt för dom.
Annars så jobbar jag även på med att brodera. Det tar sin tid, men det går sakta frammot. Jag har lungnat mej med att marknadsföra mej så mycket nu eftersom jag ändå har fullt upp. Men det kommer igång sen det tror jag det:)
 
Hoppas att ni har det bra allihopa. Jag skriver här när jag kommer åt och har tid. Så håll ut!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0