SolEnergi

I dag har jag verkligen laddat batterierna.
Så soligt och fint väder. Jag packade på mej en massa kläder innan jag gick ut på morgonen. Men när jag hade mockat några boxar så var jag så varm så jag hade inte jacka på mej nån gång under dagen. Inte änns när jag red i skogen. Härligt!
Hoppas att jag inte blir sjuk nu bara.

Jag började dagen med Widde, han fick gå ett pass i ridhuset. Red lite samma övningar som på träningen i torsdags. Idag hade poletten verkligen trillat ner och han var kanon fin. Avslutade med att hoppa några sprong på 1m, han var kanon fin!
Så bra kännsla man får när man slippet sitta och bromsa in i hindren.

Andra hästen ut blev Osario. Hon gick åxo i ridhuset, efter 4 dagars vila därifrån. Hon fick skena sina 20 varv i galopp runt manegen och sen kunde vi börja jobba.
Det märks skillnad på henne nu. Hon börjar bli ridbar.
Hon fick gå samma övning som Widde, galoppbom på volt. Men hindren var lite för höga så hon fick avstå hoppandet idag.

Tredje och sista hästen ut var så klart Possan. Hon fick göra samma arbete som Widde gjorde i går. Galopp i backe. Hon fick gå 6 ggr upp. Det räckte för henne. Puu, vilket dåligt flås hon har. Det måste verkligen tränas upp! Hon tar lång tid på sej att komma ner i puls åxo. Det är Widde bättre på.

Sen blev det bråttom in för Jocke stog och trampade innanför dörren för att åka till jobbet.
dom andra hade redan ätit mat, men det han inte jag med:(
Vissa dagar får man välja, rida eller äta!?

Nåja, nu har jag iallafall fått i mej lite föda så det går ingen nöd på mej.

Dock han jag inte med att sladda ridhuset idag så som jag hade önskat, men jag hoppas att det finns lite tid över i morrn.

Nu ska vi se på Hitta Nemo!
                                        

Kommentarer
Postat av: Victoria

Superfin blogg! :D

2012-01-30 @ 18:17:00
URL: http://aegir.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0