Överlevde älg mötet

Det känndes inte så segt och hopplöst idag som jag befarat. Stallet gick ganska snabbt att göra medans barnen åkte pulka utanför.
Oh tre hästar har blivit ridna.

Osario fick en skritt tur ner mot sjön. Vi såg en massa älg spår som var relativt färska (inte igensnöade).
Hon skötte sej fint.

Possan red jag barbacka. Pga av alla älgspår som Osario och jag tidigare hade sett så red Possan och jag åt ett helt annat hål. Satt där å filosoferade och Possan lunkade på och då kommer det självklart en älgjävel och springer ut framför oss. Vad skulle den där å göra? Possan brydde sej inte alls om älgen men jag tyckte att det var lite väl onödigt att fortsätta våran planerade väg ifall vi skulle stöta på fler. Så vi vände och fick rida dubbelt så långt hem i stället.

Widde hade jag åxo tänkt att rida barbacka, men eftersom han får hjärtklappning bara han ser en liten hare så valde jag att lägga på sadeln. Vi red en helt annan runda än nån av dom tidigare hästarna. Och vi såg ingen älg men fruktansvärt mycket färska spår. Huuu..... vart ska jag nu a vägen dom närmaste dagarna?
Jag hade tänkt att rida så mycket som möjligt ute i skogen nu under helgen. Men jag får väll stänga in mej iridhuset istället.
Den som lever får veta!

Nuär iallafall stallet klart så nu ska jag sätta mej och jobba lite.

Kramizz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0