Nöjd och belåten

Härligt att slå upp dörren och se att det har kommit 15 cm snö under natten. Det blev lite att pulsa i när hästarna skulle ut.
Possan fick sej en sväng i skogen i snön.  Hon var riktigt nöjd med det. Han lagom komma hem igen när plogbilen dök upp.
Widde och jag hade ett toppen pass i ridhuset. Han var ganska duktig i dag faktiskt. Skönt att han börjar komma igång nu efter den ofrivilliga vilan. Han är inte alls lika pigg och stimmig längre. Men jag tror att det beror mycket på att han får gå kavalettibommar typ varje dag. Han måste tänka lite med huvudet då och inte bara springa på.

Sen sparade jag så klart den jobbigaste hästen till sist, Osario.
Att jag aldrig lär mej.
Under uppvärminngen så trode hon att hon var nån galopphäst och bräste runt i ridhuset i 120 km och rev upp allt vad underlag heter. Jag satt mest och lät henne hålla på för att hon senare skulle gå att arbeta.
Efter nästan en timma så fick jag henne till slut att arbeta och hon gick riktigt bra.
Dit vill jag komma varje dag!!
Men hon har det så svårt med sin galopp. Så fort jag får henne att börja arbeta så bryter hon av. Skit segt!

Efter det passet så var hon sjöblöt och jag passade på att ducha hela hästen. Nu luktar hon iallafall gott:)

När jag kom in så hoppade jag själv in i duchen och nu har jag pricis nattat mina barn. Nu ska jag ta en välförtjänt kväll i soffan!

I morgon dyker väll hantverkarna upp tidigt i ottan så det är väll bara att gå upp då och se glad ut:/

God kväll!

Kommentarer
Postat av: Lina

Bell skulle också behöva bommar och så varje dag! Så nyttigt. :)

2012-01-22 @ 20:35:49
URL: http://sallberglina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0