Måndag morgon igen

God morgon alla läsare!
Ny vecka idag, en ganksa så vanlig vecka. Inga större utsvävningar planerade.

Igår gick jag ut till stallet direkt efter frukost typ vid nio tiden, var inne ihuset för fösa gången igen vid 18 tiden, då med hämtmat i handen.
Dagen gick i ett kan man säga.

Widde fick ett litet pass i ridhuset och efter det skrittade vi ut en sväng tillsamamns med hunden.
Sen var det dags att mocka lite i stallet samt göra i ordning lite i ridhuset.
Osario fick sej ett ordentligt markarbetes pass. Och jag fick jobba så det känndes i hela kroppen.

När löshoppningen drog igång så hade jag tre hästar som skulle hoppa. Först ut var Donky som aldrig hade varit med om detta innan. Han förstog inte så mycket. Men han var duktig i slutet.

Fozze har gjort det flera ggr tidigare och han var lika duktig idag som innan. Han ligger i fas till treårs testet!

Sist ut så var det Bizzan. Hon var svinigt pigg och tyckte att det var gör roligt att dra omkring inne i ridhuset. Hon drog ettt flertal varv i full galopp innan hon lugnade sej.
Andra gången hon hoppade och hon fixade 110. Duktig tjeja!

När allt det här var slut och jag hade intagit min burgare så började jag tvätta, bädda rent i sängarna, städa. Och efter kvällsfodringen duchade jag och sen stupade jag ner i sängen i nybäddade lakan och gosade ner mej på spikmattan.

En bra dag, och en skön natt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0