Helgens sista dag

Söndag, innebär sista dagen med hjälp i stallet.
Jag har haft lite sovmorgon till 9.30 både i dag och i går. Efter att jag varit ute och fodrat och tagit ut hästarna vid 6.30.
Igår red jag bara en halv häst. Jag blev så förbannat arg på hästen som skulle ridas så jag hoppade av och släppte ut den i hagen igen.
Jag skulle rida på en äng men hästen tyckte att det var alldeles jätte roligt och stog mer på bakbenen och hoppade och bockade. Det tyckte inte jag var alls lika roligt. Så då fick det va!
Idag ska jag longera den hästen i snön så kan hon få apa runt utan mej på.

Dom andra ska åxo få komma ut i snön och galoppera lite.

Bäst å dricka upp tet nu och hoppa i kläderna.

Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0