Bra med hjälp

Ååå vad jag älskar mina småpojkar!
Idag (hittils) har dom varit toppen!
Dom har hjälpt mej att mocka och göra färdigt i stallet och eftersom det gick så snabbt när jag fick så bra hjälp så han vi även med att sladda ridhuset. Dock så blev det lite väl sömnigt på fyrhjulingen och jag var tvungen att sluta sladda då Ville nästan trillade av. Jag kände hur han började "säcka ihop" och jag fick skaka för att väcka liv i han. Gullungar!
Men underlaget blev iallafall lite mer ridbart efter än innan.

Olle var en klippa och visade mej hur man startade fyrhjulingen eftersom jag aldrig har gjort det innan, och han hjälpte mej att sätta på sladden. Helt underbart!

Jocke jobbar under dygnets ljusa timmar. Men när han kommer hem så ska jag försöka hinna ut en sväng med Possan i skogen innan det blir kolsvart.
De andra får gå i ridhuset till kvällen.

Har just fått i mej ett stort lass (3 portioner) med hemrullade köttbullar och spagetthi. Första hemlagade maten på en vecka. Mumms!

Nu ska jag leka lite med dom små!!


Kommentarer
Postat av: Lina

SV: ja jossan kan ju lära henne lite med som jag inte kan :) bell är ju som en unghäst fortfarande.

2012-01-16 @ 13:16:49
URL: http://sallberglina.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Hmm, har du ridhus på gården?? Låter ju helt underbart isf. :)

2012-01-21 @ 11:10:59
URL: http://stallrosen.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0