Svar på fråga

Det är ett par som har undrat och frågat om jag har nån företagsamhet med hästarna. Här följer mitt svar:

NEJ! Jag har inget företag med mina hästar.
Jag rider bara för min egen skull och jag tjänar inte en krona på att jag tar hand om 11 hästar om dagen var av jag rider 3 stycken.
Det har blivit så många hästar pga av att jag har avlat lite själv. Tanken är att flera ska säljas, men det går lite trögt på den fronten.
Hästantalet ökade med fem stycken senast jag var gravid. Jag skickade iväg dom två som då reds så att dom höllsigång. Och jag köpte in  två dräktiga ston varav en som hade ett föl vid sidan.  Tanken var redan då att de skulle säljas senare.
Ett av fölen som låg i magen vann sitt fölchampionat och därmed vann jag en betäckning. Nu är det stoet dräktigt igen med Cohiba och väntas föla i vår.
 
Osario, en av hästarna jag rider, är till salu. Ivåras insåg jag att jag inte hade tid att sätta igång henne efter avvänjningen och jag lämnade henne då till en kompis som har haft henne i ett halvår. Jag fick hem hem henne  igen vid årsskiftet och hon har fortsatt att utbildas här hos mej. Hon är till salu.

Widde köpte jag som tvååring och jag har ridit in han själv. Han är nu 8år.

Possan har jag haft sedan 05 och hon har nu varit igång ett år efter att hon haft föl. Jag betäkte henne pga att hon då var skadad.

Sen har jag min första häst kvar. Ett varmblod som nu är 22 år. Henne har jag haft sedan hon var 5 år. Jag har även två avkommor efter henne som nu är 3 respektive 4 år.

Tre av hästarna går på lösdrift hos mina föräldrar (gården brevid) det är tvååringarna som går där.

Mmm... det var nog en kort pressentation av hästarna. Rörigt? Iså fall är ni välkomna med frågor:)






                                 

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Hi hi, så det kan bli!! Lite som här då.. Jag tog bort 2st och lånade ut de 3:e för att vi skulle köpa en ny b-ponny och en häst till mig... Blev 4 till ponnyer och 1 till mig... Opps. ha ha!!

2012-02-22 @ 10:01:07
URL: http://stallrosen.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0