Skottdag

MM... idag är det den 29 februari, vilket det bara är vart fjärde år. Tydligen så får kvinnorna fria idag enligt gammla seder. Tror dock att jag väntar på att min prins gör det;)

Hittils så har dagen gått i ett. Satt på första hästen vid 8.30. Det blev en barbacka tur på Possan. Kom inte långt innan vi fick syn på några rådjur och Possan hoppade till så att jag höll på att flyga av, men det gick bra. Kom en liten bit till innan marken under oss bara försvann, antar att det har med tjällossningen att göra. Possans ena ben skönk till strax åvanför hennes knä, det andra gick hon ner på knä med. När hon låg där å kravlade så hamnade jag framme på öronen på henne. Men vi kom upp helskinnade båda två.

När stallet var färdigt så kom hantverkarna och beodrade mej och Jokke städning. Så nu har vi varit på soptippen med ett fullt lass i dag igen. Skönt!!
Bra att få undan all skit runt huset så att  gräset kan växa som det ska sen. Nu ser man hur alla vårblommor börjar spira genom marken. Härligt!

Till kvällen blir det dressyr träning. Jag ska rida Osario och Widde har jag faktiskt lånat ut för kvällen. Ska bli spännande:)

Ringde nyss till Mantorp och fick provsvaren från vårat besök i måndags. Vi tog alla möjliga prover och bla ett EKG. Det visade sej vara helt OK, vilket känndes oändligt skönt. Nu är det bara att vänta på de adra provsvaren åxo.
Vill komma igång med henne ordentligt nu juh!

Ha en bra dag!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0