Rätt riktning

Igår var det så härligt att rida. Man kunde rida utan ländtäcke och när jag satt i ridhuset och red så hade jag bara en tröjja på mej. Härligt!
Bort med alla långkalsonger, mössa under hjälmen och tjocka pluffsiga jackor! Vill ha vår!
Det var hela 8 plusgrader igår när jag red. 


                          
                            Vill ha det som på bilden!


Nu har det redan hunnit bli 4 plus och snart är det dax att gå ut och börja fixa stallet.

Idag fick jag inte den där sovmorgonen som jag fick i går. Ville tyckte att det var dax att gå upp redan vid 6.30:(
Men jag lyckades ligga kvar i sängen 30 minuter till, men ingen sömn:(

Nu är det full rulle och hantverkarna är tillbax igen. Det är ett rum kvar som ska tapetseras. Jag trode att det "bara" var att tapetsera. Men när jag drog bort golvlisterna igår så insåg jag att det nog inte skulle vara "bara" att tapetsera. Varför bor man i ett gammalt hus?
Jag trode att det iallafall var nån massonitskiva bakom vävtapeten. Har sett att väggen varit lite lös och bucklig men tänkte att det gick att fixa till. Nåja, det var ingen massonit. Det var lite papp.
Med andra ord måste rummet kläs med gipsskivor innan tapeterna kan komma på plats. Suck!
Varför ska livet vara lätt lixom.

Nåja, det blir säker bra när det är färdigt!


Kommentarer
Postat av: Anneli Johansson - Rösta på mig i årets hästblogg-gala

Vilken härlig bild! skönt attd e börjar gå åt rätt håll iaf :)

2012-02-22 @ 11:08:35
URL: http://stallekekullen.blogg.se/
Postat av: Camilla- Rösta på min blogg i Hästblogg- Galan!

Sv: Okej, bara lite nyfiken :)

2012-02-22 @ 11:54:52
URL: http://camillahastskotare.blogg.se/
Postat av: Camilla- Rösta på min blogg i Hästblogg- Galan!

Sv. Ja det är jätteskoj just nu!! :D

2012-02-22 @ 13:34:45
URL: http://camillahastskotare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0