Om man säger så här

Det där med snön är ett faktum för sej!
Jag är trött på den iallafall.
Ungarna kom dock iväg till dagis i tid. Det var dock ingen ide att börja sopa av bilen all snö. Jag tog fram snöskyffeln och skottade bilen istället. När jag berättade det för mamma sa hon att så får man inte göra. Men det skiter jag i just nu.

När jag väl hade lämnat barnen på dgis så upptäckte jag att jag glömt lyfta ur fodersäcken ur bilen som jag handlade igår. Musse hade börjat gå lös på den och jag insåg att mina ärenden på stan fick vänta. Jag ville inte ha foder i hela bagagen åxo.

Väl hemma så tog jag ut Possan en sväng i skogen. Hon fick kämpa sej fram i all snö.  Sen var det bara att sätta igång att bära ut vatten till alla hagarna. Som tur är så var det inte genomfruset i baljorna så jag kunde bara slå hål på isen som var och fylla på lite nytt.
Sen var det in och börja mocka. Mockade även ut lite bädd ur en box som såg lite väl blöt ut. Sen in med nytt spån i boxarna. Vilket går smidigt nu när jag har spånbalar för tillfället.

Sen fick hästarna lunch och nu är det nu och jag orkar inte göra nått mer.
Kalla mej lat om ni vill, men det ligger i min natur.
Jag är trött i hela kroppen.
Ska ta det lite lungt nu sen ska jag uträtta mina ärenden på stan innan jag hämtar upp barnen från dagis.
Ridningen på dom andra får bli efter middagen nångång..... eller sent ikväll.
Så fort Jokke kommer hem måste han sätta sej i traktorn och börja ploga. JÄVLA SNÖ!

Energibov till tusen är den här snön!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0