Man kan säga att det gick åt helvete

Hörrni, det där med boken som jag lallade om igår. Jag gav den ett försök. Eller två. Ett försök till varje barn, men inte. Dom var lika klarvakna iallafall.
Vad gjorde jag för fel? Meningen var ju att dom skulle somna som små hypmotiserade igelkottar.
Vad hände?
Ingenting!
Ville for runt i sängen som vanligt och jag konstaterade att det spelade ingen roll vad jag läste eller hur jag läste det. Han lyssnade ju inte ändå. Han är alltså förliten konstaterade jag.
Gjorde ett nytt försök med Olle istället. Han är alldeles för nyfiken så han kan ju inte änns ligga ner när jag läser. Så tyckte han att det var konstigt att jag slängde in hans namn i boken åxo. Inget sovand barn där heller.
Men jag ska inte ge mej. Jag ska ge det ett nytt försök till kvällen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0