Kris!!

Nu börjar jag närma mej en kris, nått som jag trode aldrig skulle hända.
Inom två veckor kommer jag att hamna över sträcket så att säga.

Vad förväntas då? Vad ska jag förvänta mej och vad förväntas av mej? Allt känns så uppblåst.
Det känns som att när man fyller jämt så ska man ställa till med balluns. Dricka alkohol och tjoa och tjimma. Jag har blivit gammal (och klok) och har nästintill slutat upp med sånt. Jag tycker mest att det är äckligt att dricka alkoholhaltiga drycker och så förstör man så mycket av dagen efter. Inte värt det helt enkelt.

Min önskan är att få åka iväg med min familj till nått varmt och avslappnande ställe. Veta att det är nån pålitlig och duktig person här hemma som ser till mina hästar och gärna rider dom åxo;) Jag vill kunna slappna av helt ju.
Så måste det med nån mer utöver min sambo och mina barn. Nån måste kunna vara barnvakt, så att jag och jokke kan få lite egentid. Det är sånnt som jag värdesätter.

Förövrigt så önskar jag mej ett stort och rymmligt matsalsbord så att jag kan bjuda hem lite släkt på en bit tårta eller två.
Men jag vill ju göra nått för mina vänner åxo. Trots att jag sällan träffar "vanligt" folk så har jag faktiskt några stycken som jag bryr mej om, som förhoppningsvis även bryr sej lite om mej me. Trots att jag aldrig har tid över för dom:/

Hela den här grejjen med födelsedagar ger mej prestations ångest.
Tretio år har jag levt mitt liv.
Har faktiskt hunnit med väldigt mycket på den tiden. Både saker som man kasnke ångrar och saker som man kan vara stolt över. Men dom sakerna man ångrar tror jag ändå är bra att få gjort. Bin there, done that så att säga.

Jag har iallafall lyckas klämma fram två helt underbara välskapta barn med lite hjälp från min sambo. Helt outstanding!
Nått speciellt arbete har jag dock inte lyckats med. Men jag har ju heller inte jobbat för det så hårt. Jag har det bra ändå juh:) Jag kan skratta mej lycklig över det just nu. Ni andra som mår dåligt över det kan ju hålla det för er själva, helt enkelt!

Hepp, det var väll allt jag ville säga för stunden.

So long........

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Håller med dig ang kalasandet och det andra.. Orkar inte må dåligt, tar hellre ett glas vin till maten än och partajar. Tråkig, tja, men mår bra av det.

Sv: Ja vi hade det underbart!

2012-02-28 @ 23:27:48
URL: http://stallrosen.bloggplatsen.se
Postat av: sofie

Världens bästa Mia det är bara siffror, och man är ju inte äldre än man känner sig :) du vet ju att jag finns och tar gärna hand om dina hästar om ni hittar någon stans att åka :) massa kramar

2012-02-29 @ 12:19:45
Postat av: Camilla- Rösta på min blogg i Hästblogg- Galan!

Sv: Gillasw absolut!!

2012-02-29 @ 13:57:08
URL: http://camillahastskotare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0