Inte snabbst i världen

Jag har inte suttit så mycket framför datorn i helgen. Eller inte för "privat bruk" iallafall. Bara jobbat lite.
Det är iallafall summan kardemumman av att jag inte har bloggat nått under helgen.

Ifredags eftermiddag drog familjen en snabbis upp till Linköping för ett besök på IKEA. Man kan säga att vi sprang igenom affären och lastade på vad vi skulle ha och sen hem igen.
Lördagen berstog av att montera ihop våra inköp. Det blev bra!
Sen var det bara kvar att dela upp alla leksaker och placera dom strategiskt på barnens respektive rum. Det tog HELA dagen.
Men när det var klart så kunde grabbarna bädda ner sej i sina nybäddade sängar och sova på sina helt nya rum.

Söndaen bestod av hästar och jobb.
Planen var att hoppa några språng på alla tre hästarna. Först ut var Widde.
Han var fin. Lite trött i bakdelen kasnke.
Osario bytte jag både bett och sadel på för dagen. Hon blev seg stark men inte så känslig, både på gott och ont. Hon fick till en del fina språng.
Possan var sist ut. Hon jobbade på jätte fint i början. Men något är fel. Hon ska inte ha så dålig kondis så hon flåsar av bara framridningen. Ingen hosta, inget snor eller feber. Idag blev det samtal till veterinären och ett blodprov ska tas.
Varför syresätter hon sej inte som hon ska?

Så nu mår jag dåligt över min lilla Poss och är mest ledsen och orolig:(
Idag är barnen (som vanligt på måndagar) hemma från dagis. Jag måste börja med att övertala dom om att följa med ut snart så jag kan få kolla till lilla Possan. Känner mej så maktlös. Jag är här inne och hon där ute. Men jag ser henne genom fönstret hela tiden iallafall.

Hoppas att ni har haft en bra helg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0