En anledning att inte göra ett skit

God morgon. Eller nä, här är det ingen god morgon.
Mitt huvud är som ett bowlingklot och kroppen är tyngre. Jag antar att det är nån äcklig bacill som fått tag i mej. Det gör lixom ont ända ut i öronen. Men ingen vanlig huvudvärk bara jobbigt.

Barnen och jag ska spändera större delen av dagen här hemma för oss själva. wille har börjat snora en del han åxo.
Jag försöker mest hitta anledningar och lösningar för att slippa göra nått, slippa att bråka med två ungar för att kunna gå ut och mocka, slippa rida tre hästar. Puuhhh,, vad allt kändes jobbigt nu.

Får glädja mej åt dom fina sprången jag fick på hästarna igår kväll. Osario fortsätter att göra framsteg och hon imponerar varje gång.
Widde fick jag bli riktigt arg på igår. Han accepterar inte mej för femöre. Han gör pricis som han vill när det dyker upp ett hinder framför honom.

Jag har haft problem med att hitta en magplatta åt honom som passar. Antingen är dom för långa eller för korta, eller åxo har dom för stor platta. Men nu har jag hittat en i mellan storlek och den hade han på sej för försa gången igår.
Han tyckte att det var konstigt att ha nått stort under magen och gick och spände sej och gick inte riktigt fram i början. Men man kan verkligen säga att han behöver den. Det small i plattan i stortsett i varje språng. Det var stora djupa märken i den när vi var klara.
Tur att den passade så vi inte behövde byta:)

Nähe... lite bollibompa på det nu då.......  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0