3 plus

Idag har jag sovit länge, sportlovet till ära. Jag gick inte in till Ville förrens klockan blivit 9 i morse. Härligt. Olle gick upp lite tidigare men han satte sej framför tvn så jag kunde sova vidare.

Vädret för dagen ser ut som mulet men ändå 3 plusgrader. Man ser hur snön smälter! Det har blåst vansinnigt mycket under natten och jag har legat och tänkt på hästarna som går på lösdriften. Att man aldrig kan koppla av helt:/

Idag är det fettisdagen, kanske blir det nån semla om nan har tid övet att åka och införskaffa en sådan. Min mage gillar semlor. Eller kanske inte magen, men jag:)   
                                           

Snart så är det dax att dra på barnen kläder och gå ut i stallet och mocka. Alltid lika spännande och se hur många boxar jag hinner innan dom tröttnar. Jag brukar hinna 2 st.
Sen är det alltså bara 6 stycken kvar + sopning av stallgången + bära ut vatten till hagarna + lunch fodring. Det är det viktigaste som jag MÅSTE göra med barnen. Allt det andra kan vänta till jag kommer ut själv i eftermiddag.

Idag blir det troligtvis två hästar i ridhuset och en i skogen. Får se hur det går att rida i skogen, vi får treva oss fram lite bland isen:)

Nu har jag bokat in ett veterinärbesök till Possan så att jag kan kolla upp hennes hals. Trots att jag inte fått provsvaren än. Jag kommer att åka till en klinik som jag dock inte har nått förtroende för, men jag har pratat med "min klinik" och dom kommer att granska resultatet åt mej. Skönt!
Jag vill ju lixom vara helt igång nu och snart drar ju tävlingarna igång.

Jag har inte tid att dra ut på allt.


Kommentarer
Postat av: Lina - Vinn ridhjälm eller grimma+grimskaft från Smeagårdens Hästshop!

SV: tjära är så jäkla geggigt och jobbigt att hålla på med ju! :P

2012-02-21 @ 10:47:14
URL: http://sallberglina.blogg.se/
Postat av: Camilla- Rösta på min blogg i Hästblogg- Galan!

Har nog frågat dig förut men frågar igen.. Har du nått företag med hästeriet?



Sv: Haha du kommer nog allt få fortsätta läsa om hopp och studs och rödtotterier, tror inte det går ur min lilla donna i första taget inte :P

2012-02-21 @ 13:32:08
URL: http://camillahastskotare.blogg.se/
Postat av: Lina - Vinn ridhjälm eller grimma+grimskaft från Smeagårdens Hästshop!

SV: jag tycker nog tjära luktar lite gott, men ska visst finnas något slags spray med tjära också! minns förr när jag stod med någon pensel och det blev tjära överallt

2012-02-21 @ 16:52:44
URL: http://sallberglina.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Härligt med sovmorgon. Undrar som Camilla, har du ngt företag med hästeriet?

2012-02-21 @ 22:35:02
URL: http://stallrosen.bloggplatsen.se
Postat av: Kerstin

Sv: Lina säkert, hon har ju ett gäng "vänner"... ;) Får jag väl leta upp dig där då!

2012-02-22 @ 08:46:26
URL: http://stallrosen.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0