Nån där??

Tänkte att jag skulle passa på att slänga in ett litet inlägg här nu medans jag har lite tid över.
Hästarna är ute i hagen och käkar frukost och min familj ligger nerbäddade i sina sängar å sover.
Jag stannade helt enkelt uppe efter utsläppet, dagen känns mycket längre om jag gör så:)
 
Familjen har varit på lite semester nu i veckan. Vi har tillbringat fyra dagar i  Stockholm.  Blandade kännslor där om hur vi har haft det. Men mestadels bra. Det som har varit mindre bra är min stora pojkes humör. Men vi jobbar på det.
 
Hästarna har därmed fått en liten kostare viloperiod. Som typ hela sommaren har bestått av. Kortare viloperrioder alltså. Kan bli så ibland när man har mycket att göra.
Men på måndag börjar rutinerna sätta in igen.
Olle börjar skolan på måndag och Ville börjar dagis på tisdag. Jocke kommer att spendera sin sista lediga vecka uppe i bergen och bestiga kebnekaise. Nån 30års kris antar jag. Med det så är jag och smågrabbarna själva hela veckan och mitt tålamod kommer att få sej en reäl prövning.
 
Jag hoppas även att träningarna kommer att få en fastare punkt i min tillvaro. Jag måste ha något att jobba inför, för att jag ska bli motiverad.
 
Hade en intressant konversation med Linda igår när jag fick hjälp av henne att rida. Jag kom fram till att jag är för tjock och för lat. Alldeles för lat!
Måste verkligen ta tag i mitt liv! Alltså, MITT liv. Inte barnens eller någon annans. Jobbigt det där.
 
Så, idag ska jag plocka fram hinder i ridhuset och börja öva inför höstens tävlingar. Bara till att bita ihop och köra.
Och nu ska jag gå in och leta tävlingar banne mej!
 
Soo long....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0