Varför tränar ni?

Efter att jag läst runt på en massa andra bloggar som jag dagligen läser så funderar jag lite ang tränare.
Många i den här lilla staden som jag befinner mej i, tränar inte alls för någon tränare, eller iallafall sällan.
Det kanske beror lite på vilken nivå man befinner sej och på ekonomin som man har.
Men jag måste säga att det är tråkigt när man hör folk säga att "Varför tränar h*n för den tränaren? H*n är väll inte så duktig".
Pricis, h*n är inte så duktig och just därför tränar h*n. Vad ska man säga om dom som inte tränar? Är dom så duktiga så att dom inte behöver träna då eller?

Ser jag på mej själv så har jag turen att ha hittat en tränare som passar mej jätte bra. Jag behöver nån som tjatar på mej och är lite hård mot mej. Som det sett ut under vintern/våren så har jag tränat för dressyr tränare varannan vecka och hopptränare varje vecka.
Jag ser att både jag och mina hästar har utvecklats under denna regelbundna träning och är oerhört tacksam för att det har funnits möjlighet att träna så pass mycket.

Jag ser ingen nackdel i att träna för olika tränare, men som grund så tycker jag att det är bra att ha en tränare att "falla tillbaka på", en grundtränare lixom.
Men dom som tränar för en ny tränare varje månad och olika varje gång, har jag lite svårt att först. Jag undrar om det inte blir olika budskap fram och tillbax, eller säger dom lika?

Ni får gärna kommentera om detta och förklara för och nackdelar med hur just ni gör. Tränar ni ofta,lite eller inget alls?


Kommentarer
Postat av: Kerstin

Försöker hålla mig till en-två st. Men är ofta och kollar på andra tränare just för inspiration och se om de kanske kan tillföra mig mer än de jag redan rider för. Fast just nu rider jag ju inte ens... :/ Men tycker det gör jag.. ;)

2012-04-12 @ 16:20:49
URL: http://stallrosen.bloggplatsen.se
Postat av: Lina

Håller med! Kommer ju hur många som helst nu och jag skulle förstöra massor med det, nu när jag hittat de som passar oss bra. Och så blir det sådan hysteri överallt och krig om vem som har finast saker etc (känner jag iaf). Gillar att kolla på träningar oavsett tränare, bortsett från två som jag avstår, men skulle inte själv träna för 5 olika. Och vill träna, för jag känner att jag inte kan själv.

2012-04-12 @ 22:59:42
URL: http://sallberglina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0