Snöstorm/hagelattak?

Goddagens!
Jag hostar i kapp med timmarna.
Två hästar ridna i ridhuset i förmiddags, en återstår dock. Den som ska ridas ut i skogen. Jag måste passa in det mellan snöstormarna. Eller hagel anfallen, eller vad man nu ska kalla det här konstiga vädret.

Jag går mest runt och tycker synd om mej själv. Min röst försvinner titt som tätt och det blir alldeles för ofta när jag måste ta i och skrika åt jobbiga barn.
Olle fick just det västa straffet han kan få. Han får inte spela Super Mario på en vecka!
Han förklarade att då skulle världen gå under om han inte fick spela. Men jag försökte förklara att det faktiskt inte alls är så. Han får helt enkelt hitta på andra saker att göra.

Nu är ungarnas "tv-rum" färdigt. Det är Olles gamla rum som nu blivit ett genomgångs rum. Där är det tänkt att det ska bli en beddsoffa åt gäster och så ska barnen få ha det rummet till film och spel.
Vi har satt upp ett fönser i taket så att det ska bli lite ljusare där inne åxo. Det ska väll målas om å så där me, men just nu orkar vi inte med det.

Nu ska jag ladda för att sista hästen ska få komma ut i skogen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0