Påskhelgen!

Tjollahopp tjollahej!
Påsken har rotat sej in även här i Rosenlund. Snön åxo:(
I fedags kväll var vi iväg och träffade vänner. Tittade mest på medans dom alkoholiserade sej. Jag var nykter och körde. Känndes bra:)
Mindre bra att köra runt med sommardäck i snökaoset som rådde just då. Men men.

Gårdagen spenderade jag inte på hästryggen alls. Jag hade en vän här som red den ena och hennes systerson red den andra. Helt ok för mej att stå på marken:)
Så gårdagen var rätt slapp faktiskt.

Idag därimot så står det lite mer på schemat. Hästar ska ridas och så är vi bortbjudna på påskmidag åxo. Så ska vi nog träffa lite vänner åxo.

Dagen har iallafall börjat bra, en mastig påskfrukost med påskskinkemacka och kokt ägg och te. Mumms!

Snön ligger fortfarande kvar på marken men jag hoppas att den smälter bort snarast.

Jag har inte så många hästar att motionera nu över Påsken. Osario har fått några dagar ledigt nu efter tävlingen och Fozze går så bra under ryttare så han får vila nu till testet. Eller bara vila från ryttare. Jag ska löshoppa och öva på visning för hand såklart.
Så det är bara Possan och Widde som går just nu. Bizzan longeras lite åxo iof.

Nu är det dax att börja dagen.

Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0