Lånnnnnngggfredag

I morse var det inte alls svårt att gå upp när klockan ringde. Jag vet inte varför men det kanske har att göra med att jag gick och le mej tidigare än vanligt igårkväll. Jag var dödstrött helt enkelt.

Jag har varit i Kisa och hoppat 90cm clear round med Osario. Jag får nog återkomma med resultatet när jag har sett nått. Tyvärr vet jag inte.
Men kännslan var lite sissodär. Hon var inte spänd och tittig inne på banan vilket var jätte skönt. Hon var heller inte springig.
Jag fick ändå två språng första rundan som hon stannade till och tittade på hindret innan hon hoppade. Men jag fick alltså inget stop, vilket var bra:)
När jag gick banan kunde jag känna att hindern kanske var lite väl höga ändå, men när vi väl hoppade så känndes det inte alls högt för henne.

Summa kardemumma så är jag ändå rätt nöjd. Lite sedslag här och var kan vi ta i daxläget:)


Väl hemma så red jag Fozze direkt. Longerade lite först sen var det bara att sitta upp och rida. Kanon duktig var han. Han fick på sej sina livs första skor igår och idag kan man verkligen säga att han hade bra frammotdriv.
Känns inte som att jag måste rida han så mycket mer nu innan testet. Ska lägga enegin på lite annat istället.

Possan fick en sväng i skogen i regnet. Sen var jag så blöt och kall så nu blir det middag innan sista hästen ska longeras.

Idag blirdet nog även att träffa lite vänner. Kuligt:)


Kommentarer
Postat av: Lina - Vinn röda Catagoridbyxor från Emmishopen!

SV: Det får du gärna göra! :) Är ju bra socialträning också att åka iväg.



Det känns sådär när vi ju var placerade i 1,05 i höstas och så ska man ned på 90 igen och hon vägrar, hon som aldrig brukar stanna liksom.. :/

2012-04-06 @ 16:42:06
URL: http://sallberglina.blogg.se/
Postat av: Lina

Var kul att se er! Första rundan tror jag blev 6 fel, andra 4 eller? Jag missade nog det! Trodde det skulle finnas online.

2012-04-06 @ 17:09:32
URL: http://sallberglina.blogg.se/
Postat av: Kerstin

OJ vad du hann med denna låååånga fredagen. Kanske alla dagar skulle vara lååånga.. :)

Kul att det gick bra på tävlingarna.

2012-04-07 @ 08:18:21
URL: http://stallrosen.bloggplatsen.se
Postat av: Sara

Under bar header!

Bloglovin' byte?

Kram!

2012-04-07 @ 15:11:28
URL: http://ponnypollarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0