Friska hästar får än att slappna av!

Hej hopp!
Nu är jag hemma igen.
Gårdagen spenderades mest ute på vägarna, nånstanns mellan Vimmerby och Löberöd.
Vi hade tur med vädret kan man säga. Vi har redan hunnit byta till sommardäck på både bil och släp och med tanke på vad vädergudarna sa så verkade det inte lovande. Men det var inte så farligt och vi tog oss både dit och hem.

Hästarna var det helt ok med. Det var Possan och Widde som var med ner.
Possan har börjat hosta lite nu efter meddecineringen men det är bara släm som ska upp och efter det så ska det bara vara att köra på som vanligt igen.
Widdes svullnad på ryggen är så gott som borta och han får några dagar på lina och därefter kär vi på som vanligt igen.
Det känns så bra när man har varit och kollat hästarna och kommer hem med lugnet i kroppen. Nu kan jag slappna av och veta att jag har friska hästar:)

                         

Så nu ska jag börja kolla på tävlingar, framför allt till Widde.
Osario åker ju förhoppningsvis på sin första på fredag. Förutsatt att hennes svullnad på magen inte blir sämmre på nått vis. Ska hoppa henne lite idag hade jag tänkt så jag får se hur hon känns.
Possan avvaktar jag med tills allt slem är borta.

För övrigt så ska barnen strax skjusas till dagis och jag ska snart gå ut och börja rida.

Hoppas att ni får en bra dag!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0