Överlevarna!

Jaha, ännu en dag i ensamhetens tecken har kommit och gått. Vi har klarat oss bra, barnen och jag. Vi behöver ingen man i huset. Det blir mindre stökigt när han inte är hemma, tro mej!
Efter dagis slog vi på stort och tog upp fläskkottletter ur frysen, till det blev det potatis, brunsås och kokta grönsaker. En riktig brakmiddag:)

Efter middagen har spenderats lite ute i samband med insläpp av hästarna och lite inne. Mycket lek har det blivit, men det blir lite kinkit när det är dax att städa, det gillas inte av dom små.
Men Olle får inte lägga sej utan att rummet är städat, det är en ny regel som vi har infört för att jag ska kunna gå inte till ledsna barn under natten utan att slå ihjäl mej. Den följs och uppskattas! Alltså en bra regel.

I morrn blev inte dagen som jag hade räknat med och hoppats på. Jag måste åka iväg med en häst och därför får barnens morfar hämta på dagis och vara barnvakt. Hur det nu blir med barnvaktandet samtidigt som andra skörden ska tas in. Ja, det blir ju upp till honom. Kaos skulle jag gissa på. Men jag är glad att det går att lösa iallafall.

Dagens ridning bestod av att Widde fick sej ett rdentligt pass i paddocken, som var över jävligt. Han var bara SÅ jobbig och tråkig att rida idag. Spretig, springig och osamarbetsvillig.
Possan fick en runda i skogen och det var hon nöjd med.

Jag hoppas att jag hinner med att rida i morrn som planerat. Innan mörkret!

Nu ska jag gå å se om det är nått skit på tvn som är värt att lägga lite vaken tid på eller om man ska gå och få lite kvalitets sömn.

puss på er!

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Skönt, men jobbigt att vara gräsänka. Man lär sig uppskatta det man har till vardagen iaf. Hi hi.

Sv: Jag ringde faktiskt efter avmaskning i går. :) Hon äter som attan men lägger inte på sig ngt, visserligen fullblod, men ändå... Så nu får vi se när jag tryckt i dem lite maskmedel. Ska skicka på analys till våren igen tänkte jag.

2011-09-29 @ 08:58:28
URL: http://stallrosen.bloggplatsen.se
Postat av: Anneli Johansson - Tävla om ett Sverigetäcke hos mig!

måste tacka dig för att du sa till mig om min nya skjorta som ev inte va godkänd pga märket, har nu kollat upp de och den är inte godkänd. så blir till å åka och lämna tilbaka den tråkigt

2011-09-30 @ 13:20:39
URL: http://stallekekullen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0