Full fart frammot

Igår var dagen som jag önskade skulle vara över snabbt. Så känner jag alltid när alla hästarna ska sko och verkas. det är ett sånnt pyssel och få ihop det.
Men 10 hästar var verkade och 2 var skodda innom loppet av 2 och en halv timma. Det funkade finfint med lite hjälp av mamma som häst skötare och farmor och farfar som barnvaketer åt min sjuklingar.
Sen var det inte så svårt att få mina barn att sova en stund och då passade jag på att baka lite kakor. När en sort var färdig var det dax att väcka jokke för att sedan få några minuter till att fixa klart stallet.

Sen for jag iväg med Frida till Frödinge då hon skulle hoppträna på min Osario för första gången. Det gick kanon bra. Dom flög över vattenmatta och murdelar som om det inte vore nånting. Jätte duktiga var dom!:)

Sen var det hem och ta in hästarna för att dom skulle äta litte medans jag intog min gormè middag av makaroner och korv. 
Efter det var det upp i sadeln på Widde som gällde för första gången på en vecka. Han har bara prommenerat och longerats i en vecka nu efter kiropraktiken.

Efter ridningen så gick jag in och bakade bullar och efter två timmars bullbak så var det lagom att slå ner röven i soffan och provsmaka bullarna lagom till Idol började.
Min kväll slutade vid 22 då jag gick och la mej, men jag fick inte sova för jag var tvungen att ränna till barnen stup i ett efter som dom tjöt av feberyra. Phuuuuu.....



Idag kör vi igen!:)

Kommentarer
Postat av: Lina - Team Hippoteket

oj vilken effektiv hovslagare! vi tar två åt gången här. kul att osario var duktig.

2011-09-21 @ 08:18:30
URL: http://sallberglina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0