Sömnigt

Jag orkar knappt hålla ögonen öppna. Min kropp verkar ha svårt att ställa om sej med klockan.
Blir nog snart sängen för min del.

Ikväll har jag haft lite stallmys.
Jag har pysslat och klippt manar och svansar.
Vi plockade in våra 2 1/2 åringar i går, dom har gått på lösdrift sedan dom vandes av från deras mammor och det blev en stor omställninga att få komma in i stallet.
Allt är verkligen nytt för dom. Att gå in och ut från hagen och ta av och på grimma varje dag är en stor nyhet, men dom tar det bra:)
Det är även spännande på kvällarna när den blå, prasslande påsen kommer in i boxen med hö...haha:)
Nu är det iallafall dax för dom små att bli stora.

Även gammeltanten och avelsstoet fick sej en omgång med saxen. Så nu är hästarna super fina:)

I morrn är det vardag, inte vilken vardag som helst, barnen är lediga från dagis hela veckan. Det innebär att mitt humör kommer att sättas på prov och att min hjärna kommer att få gå på högvarv för att sysselsätta dom i en hel vecka. Jocke jobbar ju så klart:/
Det blir nog bra med det......


Nu är det natti natti!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0