Grå måndag

I dag är det måndag igen. Alltså en ny vecka. Den här dagen börjar grå och lite dyster kan jag tycka.
Barnen vaknade redan vid klockan 6 i morse och jag for upp och ner ur sängen som en tätting. Det gillas inte! Mitt tålamod är i botten efter en sån morgon. Men jag lyckades sysselsätta dom på egenhand så jag kunde ligga kvar och sammla mej i sängen ett tag till.

Idag måste jag motvilligt inse att ridning av två hästar inte står på schemat. Det hinner jag verkligen inte med innan mörkrets intrång. Frågan är då bara vilken av dom som ska bli den lyckliga......att få vila alltså:)

Kylskåpet har inte så mycket nyttigt i sej så jag måste nog ta med mej barnen till affären en sväng åxo.
Har en dag med en massa tvätt framför mej idag. Men olyckligt nog så tog sköljmedlet slut på första maskinen så det måste åxo införskaffas.

Nu gäller det bara att övertala barnen att åka till affären, inte så poppis!
Lättare att få dom att hjälpa till att mocka:)

Hoppas att ni får en fin dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0