1 oktober

Det är inte varje år man kan rida i kortärmad tröjja den 1a oktober. Men det har jag gjort i dag. Stekhett var det. Känns lustigt att man ska tävla inomhus i morrn.
Widde fick sej ett reält genomkörar pass i paddocken idag. Svetten rann från både honom och mej.
Possan ska åxo få ett pass i paddocken, men lite lättare eftersom hon ska tävla i morrn. Men henne tar jag efter maten. Hon ska även duchas och det är smidigtast att göra det direkt efter ridningen och då ska hon så klart inte ut i hagen igen.

Igår var min mamma och jag så pass modiga att vi plockade med oss mina små pojkar och åkte till Ullared. Måste säga att jag är glatt överraskad över hur bra  Olle skötte sej. Ville därimot blev övertrött och ville inte sova i vagnen. onom fick mamma och jag turas om att bära på i några timmar. Tur att man är hästtjej efter som han väger runt 12 kilo. PHUU!

Några fynd blev det iallafall. Det blev det viktigaste och inte så mycket "onödigt" som brukar slinka ner. Anledningen till det var nog barnen eftersom man inte kom till ro att gå och titta så mycket. Får snart bli ett nytt besök, men då utan barn.
Grejjen är ju den att det nalkas födelsedag och då är det så smidigt att handla där:)

Min utflyckt i torsdags gick bra. Eller bra för hästen men sämmre för mej om man säger så. Jag är lite nyckfull men jag får helt enkelt skriva ett eget inlägg om det nån gång när jag har tid över till det.

Nu ska jag vila lite innan maten.

Ha en super härlig helg ute i värmen!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0