Jässå

Tisdag i dag!
I skrivande stund sitter jag å väntar på hovslagaren. Han skulle vara här ca 14.00. Nu är min klocka 14.44. Hur länge räknas detta CA??

Hur eller hur så är jag redan klar med stallet. Hästarna är ridna och stallet är mockat och sopat.

Hästarna var duktiga idag, Widde fick gå på ängen så att vi får lite frammotbjudning. Gick bra men han blev riktigt svettig.
Possan fick ett pass i skogen med grammanen på. Funkade bra och hon var jätte fin i slutet.

Taken var att jag skulle ta med barnen till ALV på höstmarknaden i dag. Men det verkar som att hovslagaren sumpar det, tyvärr:(
Det får väll bli lite lek här hemma istället.

Till kvällen hoppas jag på att min mamma kan komma hit och agera barnvakt så att jag kan smita ut och pyssla med hästarna.
Jag måste börja öva lite med tränset på Fozze som ska åka iväg på inridning om några dagar. Kan ju vara bra om han inte är helt grön!



                      
                           Här är ett mindre bra kort på Fosse i våras.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0