Husmoderlig!

Dom där kolorna som Olle å jag bakade blev riktigt goda, men farliga. Man blir besatt av dom, farligt!
Men det var nära att det inte blev nån kola, först hittade jag inte receptet, sen hittade jag inga knäckformar som jag var så säker på att vi hade. Det fick bli små muffinsformar ist, det gick lika bra.
Självklart hittade jag knäckformarna nu ikväll!

När Possan och jag var ute på en liten filosofi runda i skogen så kom jag å tänka på att vi kanske skulle möblera om lite här hemma.
Sagt och gjort, Jocke tyckte att dt var en bra ide så vi satte igång.
Nu har vi inget köksbord i köket längre.
Men bra blev det.

Sen blev jag lite husmoderlig och kom på att vi var tvungna att ha nya gardiner idet nya "matrummet". Men gardinerna var på tok för långa så jag plockade fram min symaskin som aldrig blivit använd.
När jag svurit några rammsor och ringt till mamma så fick jag även dit lite undertråd på spolen. Tummen upp på det!
Jag har inte suttit vid en symaskin sen jag slutade nian, jag vill alltås inte räkna ut hur många år sedan det är.

Men gardinerna sitter nu på plats och jag kan klappa mej själv på axeln!

Nu ska hästarna snart få lite kvällsmat och sen blir det Despret hausewifes efter det.

Puss å god kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0