Hur uppfanns människan?

Idag vaknade jag till ljudet av plankor och spikar. Det lät som om nån höll på att montera ner mitt sovrum.
Så var det inte, det var hantverkarna som höll på att riva ner utsidan av huset på barnens rum. Alltså motsatt sida än vad jag sover på.
Det var bara till att gå upp då eftersom det var omöjligt för både barnen och mej och sova i oljudet.
Barnen ska få varsitt eget rum, därför denna byggröra. Huset ska växa och bli större.

Vid frukosten hade Olle livets stora fundering. Han frågade mej en av livets stora frågor.
- Hur uppfanns människan?
Svara på den om ni kan!!!

Jag hade inget bra svar utan fick känna mej besegrad och säga att jag inte visste.


Idag blir det ingen ridning på nån av hästarna. När jokke kommer hem så ska jag med ilfart ta mej in till frisörstolen och se om jag kan åstadkomma nånting bra. Typ om ett mirakel kan ska eller liknande.

Men innan dess så ska jag försöka få mitt ena tjuriga barn att bli glad igen. Och mitt jobbiga barn ska jag försöka få någorlunda hanterbart.
Jag har alltså en stor uppgift framför mej.

Hoppas att ni andra har en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0