Tvätt

När Ville och jag hade kört Olle till dagis...eller förlåt, jag menar till sjön. Ja, dom skulle ha vattenfestival idag som avslut på deras vattenprojekt på dagis. Så idag lämnar jag och hämtar min son vid Nossen istället.
Iallafall, när vi kom hem så satte vi fart med att skura transporten. det blev högtryckstvätten och efter det gnodde både Ville och jag med svampar invändigt för att få bort all smuts. Det blev lyckat resultat invändigt. Utan på tog jag bara högtryckstvätten, men det gick inte bort nån skit alls. Måste gno där åxo, men det får bli en annan dag.

Nu har jag även hängt upp en omgång tvätt på torkvindan här ute åxo. Optimalt torkväder med sol och blåst.

Hörrde ni, ni har väll inte missat hur hiskelens varmt det är idag? Helt otroligt.
Mina hästar kommer att bli motionerade i den här värmen nu. Jag har inte tid att vänta till kvällen så det får bli vad det blir.
Men som sagt, jag ställer ju inte in en tävling bara för att det är varmt, så dom klarar ju självklart en runda i skogen en dag som denna.


Nu ska jag strax gå och väcka jokke pocke så han kan hämta Olle vid sjön. Själv ska jag sätta mej å läsa lite ridsport medans Ville sover i vagnen.

Soo long.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0