Måndag full med aktiviteter

Nu är det snart dax att gå ut ur det här huset. Måste bara få på mej och mina barn lite kläder först.
På schemat idag står det en massa saker, det är mycket som ska hinnas med.

Om en timma så ska Osario åka till sin "nya" matte. Hon ska helt enkelt komma till nån där hon ska bli riden om dagarna så hon slipper gå här i hagen och skrutta tills hon blir såld. Det känns toppen bra!
Efter att hon har åkt så kommer det troligtvis en ny hyresgäst hit (om hon får in hästen i transporten). Kan ju bli lite spännande det me.
Sen hoppas jag på att Jokke ska vakna så jag kan åka och hämta hem Pom från hultsfred. Innan det är dax att motionera mina hästar.
Till kvällen sen så ska mamma och jag åka och hämta lite hö. Har köpt höbalar som jag kan ha till hästarna när dom är ute och far och flänger. Jag har ju löshö annars och det är så jobbigt att packa det i säckar när hästrna är borta längre perrioder. Men nu kan jag ju bara slänga med några balar ist så det blir nog lite smidigare.

Så ser dagen ut änså länge....kasnke har jag glömmt  nått!?
Ja just det..... måste nog åka och inhandla lite foder åxo.
Bäst att sätta fart helt enkelt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0