Tävlings dag

Idag har jag och Widde varit iväg i Jönköping och tävlat. Där av den dåliga uppdateringen här på bloggen.
Vi startade två klasser, 95 och 100 cm. Det var äckligt mycket starter.
Banorna passade mej och Widde jätte bra. Det var våran första start i avd A men jag red trots det inte alls några snäva svängar eller snabbt. Trots detta så blev vi placerade på en runda med 0+0 fel. Super fina häst!
Andra klassen var det inte samma häst som i klassen innan. Han blev tokig när han fick se hindren igen och körde upp huvet och sprang mest. Detta gjorde att vi fick ett stop på första hindret och sen rev han det och tvåan. Sen kom vi igång och var nolla resten av rundan. Jag är jätte nöjd med både mej själv och Widde. Man kan nästan säga att det var våran första "riktiga" tävling.

Vi kom hem sent pga av att det var så mycket starter så jag han inte med att rida nån mer häst idag. Vi åkte och uppvaktade min mormor som fyller år idag istället. Hipp hipp hurra för mormor Evy!!
                                                   

Nu ska jag mest bara ta det lungt och ligga i soffan och glo på tv.

Hoppas att ni andra har haft en härlig dag i solen!

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Grattis till framgångarna!!

2011-03-05 @ 22:01:07
URL: http://stallrosen.bloggplatsen.se
Postat av: Lina - Vinn ett flätat pannband från Hannas Häst & Foto!

Grattis! :)

2011-03-05 @ 22:51:03
URL: http://sallberglina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0