Min lilla Pom Boy

Jag lastade in Pom och åkte in till träningen igår. Dock ick jag åka hem igen när jag hade travat runt en liten stund. Pom hostade flera ggr och jag ville varken äventyra hans egen hälsa eller de andra hästarnas. Tråkigt:( Nu får han ta det lungt i några dagar så får vi se hur han mår på lördag.

När jag kommit hem och lagt mej i soffan framför tvn så fick jag nån konstig bacill. Jag började må jätte illa och fick ont i magen. Dessutom fick jag utslag på kroppen och blev helt rödflammig, typ som om jag hade brännt mej i solen. Och det kliade nått så in i den. På lite drygt en timma och en duch senare var allt över igen. Helt mysko.

Nu mår jag iallafall bra och ska börja ta tag i den här torsdagen.
Olle kom in vid 06.15 och sa
- Men gå upp nu då!!
Så fort solen börjar komma fram så vaknar barnen och det är omöjligt att få sova längre. Jaja, bara att vänja sej eftersom vi går mot ljusare tider.

Idag har vi ingen speciell tid att passa, det är skönt. Vi kan ta allt som det kommer lite mer.
Vi ska sikta in oss på att rusta upp en hage som inte blivit använd sedan tidig höst. Tanken är att fölen ska kunna gå in där snart så vi kan dra på rikligt med ström. Som det är nu så har dom ingen respekt för tråden och det är ju synd vid så tidig ålder.

Hoppas att ni får en fin dag!

Kommentarer
Postat av: Lina - Team Hippoteket

SV: Ja, äntligen är snö och is borta! :D

2011-03-24 @ 08:13:10
URL: http://sallberglina.blogg.se/
Postat av: sofie

Han blir nog bra snart så ta det bara lite lugnt till lördag så är han nog lite bättre :)

2011-03-24 @ 11:30:23
URL: http://sofiejakobsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0