Kastrering avklarad

Nu är jag hemma igen. Känns som om dagen har varit lååååång. Ändå har jag mycket kvar att göra.
Jag är trött och har en grym träningsvärk i benen efter måndagens core. Undra hur jag ska orka med att hoppa Widde ikväll?
Jokke oh jag hjälpes åt och han med att mocka klart stallet innan vi skulle börja lasta hingstarna. Vi började med Fozze eftersom han hade tidigare erfarenheter av att åka. Det tog en kvart att få in han så det är klart godkännt.
Donky därimot var det värre med. Han var inte ett dugg intresserad av maten som jag lockade med han stog bara på bakbenen och kastade sej. Han slet sej ett antal gånger och jag tyckte synd om stackars Fozze som redan stog inne i transporten och väntade. Så jag ställde in Donky i stallet och körde ner Fozze till veterinärstationen. När jag sa till att jag hade kommit med den ena hästen och förklarade att den andra var "dum" så fick jag med mej en spruta med lite lungnande hem.
Jag är lite pipplig med att ta sprutor så jag ringde Sofie. Hon ställde upp och vi drogade han lite och sen försökte vi igen. Efter några försök med samma resultat så fick Jokke hålla i grimskaftet så det blev lite mer kraft i andra ändan. Nu gick det bättre. Han gjorde bara några rymningsförsök och ansåg sej sedan besegrad och gick in.

Båda hingstarna kom till stationen och åkte hem som valcker. Lyckat!
Hem var det inte svårt att få in båda två samtidigt.

Nu står dom inne i några timmar och tar det lungt. Sen ska dom ut i hagen och röra på sej så mycket som möjligt!

Sjävl ska jag ladda inför kvällens träning och även försöka s tåut med en gnällig och lite febrig Ville.

Kommentarer
Postat av: Camilla Persson

Åh, hästar som inte lastar sig! Suck!

2011-03-02 @ 22:02:29
URL: http://camillahastskotare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0