Jävla eftermiddag!

Skrev ett långt inlägg förut, närjag nästan var klar så stängde Ville av datorn för mej. Så klart!
Sist han gjorde så, så blev jag skit sur och gick upp å la mej i sängen. Jag hade då sutit och knåpat med en massa kort rätt länge. Då kom Olle upp till mej och klappade mej på kinden och sa:
- Mamma, det är ingen fara. Vi kan sälja Ville.
Gullunge:)

Den här eftermiddagen har iallafall varit skit!
När jag gick ut flr att hämta in Possan för en ridtur så upptäckte jag att halva hagen var nerriven, stolparna var av, tråden var av och snurrad dunt träden, knorrar var förstörda. Det var bara en häst som hade en liten rispa, Snorkfröken!
Alla hästarna fick då komma in vid klockan fyra och ingan häst blev riden.

Vi kom in nu vid nio då allt var fixat och klart.
Ville har endast varit inne från klockan 8 då vi vaknade till 9.30 då vi gick ut i stallet sen sov han ute till klockan var 14.30 då han kom in för lite mat i 45 min sen ut och laga hagar och in för mat igen vid 17-17.30 ut och laga hage igen och in vid 19. Då var det dax för kvällsmat och sova. Hoppas med andra ord att barnen sover gott i natt!

Till min förskräckelse så räckte det inte med att hagen var trasig idag. Båda hingstarna sprang runnt med bonge och hoppade på stona kors och tvärs. Jag vet inte hur pass könsmogna dom är än men idag var iallafall sista dagen dom gick med sina mammor!
I morrn lär det väll bli mer hagar att laga eftersom jag tänker låta hingstarna gå för sej själva nu mera. Snorkan får gå kvar ett tag till med sin mamma, typ tills det börjar torka upp lite. Då ska hon få gå med min treåring.

Så är mitt liv! Nu ska jag ta och lägga mej i soffan och tala om hur duktig min älskade sambo har varit idag! Tänker inte åka in till stan för att handla trots att vi inte har nån frukost eller nått till lunch i morrn. Ingen bil har jag heller i morrn så jag kan inte åka in och handla. Nåja, vi överlever väll får vi hoppas!

Go kväll!

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Usch för sådana dagar... :(

2011-03-31 @ 23:10:09
URL: http://stallrosen.bloggplatsen.se
Postat av: Lina - Vinn ett Glen Gordon-pannband från Hippoteket!

SV: jag hoppas de ska hålla länge :D

2011-04-01 @ 10:37:31
URL: http://sallberglina.blogg.se/
Postat av: Lina

haha inte kan man sälja brorsan! :P

2011-04-02 @ 21:01:56
URL: http://sallberglina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0